انتخاب درست کلمه کلیدی در سئو کلاه سفید

آموزش سئو کلمه کلیدی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 12 میانگین: 3.6]

آموزش سئو کلمه کلیدی نیازمند دانشی کامل به سئو دارد. اگر شما از کسانی هستید که تازه به جمع سئوکاران وارد شده اید پیشنهاد می کنم در هر جایی از این مقاله که لینکی قرار داده شد بروید و توضیحات مربوط بدان را مطالعه کنید تا کامل با جزییات سئو آشنا شوید و بعد ادامه مقاله را بخوانید.

در مقاله آموزش سئو کلمه کلیدی سعی می کنیم روشهایی که باید انجام دهید تا با یک یا چند کلمه کلیدی در گوگل و سایر موتورهای جستجو بهتر دیده شوید را به شما بگوییم.

  • اینکه چطور کلمه کلیدی انتخاب کنیم؟
  • چطور وب سایت خود را با کلمه کلیدی سئو کنیم؟
  • چطور حساسیت موتورجستجو را بر روی سایتمان با کلمه کلیدی مدنظر بیشتر کنیم؟
  • از چه روشهایی برای سئو کلمه کلیدی استفاده کنیم؟

اصول بهینه سازی سایت با کلمات کلیدی چیست و … همه اینها را در مقاله آموزش سئو کلمه کلیدی خواهید خواند. با آموزش سئو کلمه کلیدی همراه باشید.

آموزش سئو کلمه کلیدی

روش های انتخاب کلمه کلیدی

آموزش سئو کلمه کلیدی

آموزش سئو کلمه کلیدی

قبل از اینکه شما روشهای سئو کلمه کلیدی را یاد بگیرید باید یک استراتژی درست در انتخاب کلمات کلیدی اصلی و وابسته و پنهان داشته باشید.

منظور از کلمات کلیدی اصلی کلماتی است که در کسب و کار شما بیشترین جستجو را دارند. کلمات کلیدی در کار معماری، طراحی معماری، طراحی داخلی، دکوراسیون منزل، دکوراسیون آشپزخانه و … است.

کلمات وابسته به کلماتی گفته می شود که آن کلمات به کلمات اصلی وابسته هستند. مثلا اگر شما قصد دارید سایتتان را با طراحی سایت بهینه کنید، کلمه سئو سایت کلمه وابسته شماست. منظور از کلمه وابسته کلماتی است که در آن حوزه کاری استفاده می شود. همچنین مترادف های کلمه اصلی شما نیز جزء کلمات وابسته به شمار می آید. مثلا در مثال قبل کلمه طراحی وبسایت ، توسعه وبسایت، ساخت سایت، ایجاد سایت نیز جزء کلمات وابسته هستند.

منظور از کلمات پنهان کلماتی است که کمتر کسی فکر می کند کاربران آنها را جستجو می کنند. این کلمات را فقط کسانی که در یک حوزه کاری بر روی سئو آن فعالیت نموده اند و وبمستر آن سایت را چک کرده اند متوجه می شوند. مثلا ما در حوزه اجاره خودرو متوجه شدیم که کلمه اجاره ماشین ارزان تهران جزء جستجوهای زیاد کاربران اینترنتی است.

خب حالا بریم سراغ روشهای انتخاب کلمه کلیدی!

انتخاب کلمه کلیدی با بررسی الکسا سایت رقیب

چند تا راه خوب می شناسم که سعی می کنم اونها رو به شما معرفی کنم. یکی از بهترین راهکارها بررسی سایت رقبا در الکسا است. الکسا یک وبسایت زیر مجموعه آمازون است که به وبسایتها بر اساس بازدیدکننده نمره می دهد. شما در کار خود جستجو کنید و ببینید در صفحات اول چه رقبایی دارید. بعد سایت رقبا را در الکسا جستجو نمایید و در نتایج آمده کلمات کلیدی ای که سایت رقیب بیشتر دیده شده را مشاهده کنید. این کلمات کلمات اصلی شما خواهند بود. با بررسی چندین رقیب شما کلمات مناسب و خوبی پیدا خواهید کرد.

نمایش 5 کلمه کلیدی پر مخاطب سایت در الکسا

 

استفاده از adwords گوگل

تنها ابزاری که من به شما پیشنهاد می کنم تا از طریق آن بتوانید میزان جستجو ماهانه کلمه کلیدی مدنظرتان را پیدا کنید و متوجه شوید این کلمه چقدر رقابت دارد، adwords گوگل است. شما با داشتن یک جیمیل که در آن لاگین کرده باشید می توانید وارد آدرس adwords.google.com بروید و با معرفی سایت و زدن کلمات کلیدی در بخش keywrods بفهمید که میزان جستجوی ماهانه یک کلمه کلیدی چقدر است.

هر چقدر جستجوی ماهانه کلمه کلیدی بیشتر باشد و شما با آن کلمه بالا باشید احتمال دیده شدنتان بیشتر می شود.

کلمات کلیدی هم گروه و وابسته و پنهان

در خیلی از سایتها اگر بروید به شما پیشنهاد می کنند از طریق ابزارهای مختلفی این کار را انجام دهید. اما ما اصلا این راهکار را پیشنهاد نمی کنیم! شما برای اینکه بتوانید در سئو کلمه کلیدی خود موفق شوید باید قدرت تشخیص این را داشته باشید که کلمات مرتبط و هم گروه با هم را مشخص نمایید.

مثلا یک مشتری داشتیم که می خواست راهنمای آزمون اعزام به خارج فرهنگیان را به فروش برساند. برای این منظور یک سری کلمات را برای وی پیدا کردیم که بیشتر توسط کاربران جستجو می شد، ولی باید این دقت را داشته باشیم که یک سری کلمات با هم هم گروه هستند. کلماتی که با هم هم گروه باشند را می توان در یک صفحه سئو کرد. ولی کلماتی که هم گروه نباشند را باید در صفحات جداگانه سئو نمود.

تشخیص این موضوع از انتخاب خود کلمه کلیدی مهم تر است. در ادامه بیشتر در این خصوص صحبت می کنیم.

چطور کلمات وابسته و پنهان را تشخیص دهیم؟

بهترین روش برای تشخیص کلمات وابسته خود گوگل است. شما وقتی جستجو می کنید در انتهای هر صفحه کلمات وابسته به شما معرفی می شود تا نتایج بهتری را بتوانید پیدا کنید. این روش بهترین راهکار برای تشخیص کلمات وابسته است.

کلمات کلیدی در گوگل

برای تشخیص کلمات کلیدی پنهان باید تجربه وبمستری داشت. یعنی باید حداقل سه الی چهار سایت مرتبط با موضوع سایتی که می خواهید سئو کنید را قبلا انجام داده باشید تا با این کلمات آشنا شوید. در انتهای مقاله بیشتر به این موضوع می رسیم.

چطور با کلمه کلیدی سایتمان را سئو کنیم؟

پس از شناسایی کلمات اصلی و وابسته شما باید انتخاب کنید از چه روشی می خواهید سایت خود را سئو کنید، روشهای سئو سایت عبارت اند از:

البته ما اصلا سئو کلاه سیاه را پیشنهاد نمی کنیم و انتخاب اصلی ما سئو کلاه سفید است. اما اگر شما زمان برایتان مهم باشد مجبور هستید به سراغ سئو کلاه خاکستری بروید.

همانطور که گفتیم انتخاب ما سئو کلاه سفید است. توسط این روش حال می خواهیم آموزش ببینیم که چطور می شود با کلمات کلیدی سایت خود را سئو کنیم.

شما باید کلمات کلیدیتان را به سه دسته کانونی و اصلی و وابسته تقسیم کنید.

کلمه کانونی مهمترین کلمه شماست که باید آن را روی صفحه اصلی فوکوس نمایید.

کلمات اصلی دیگر شامل 4 کلمه اصلی دیگر است که شما با توجه به موضوع آن کلمه می توانید فوکوس را روی صفحه اصلی بگذارید یا اینکه اگر کلمه اصلی شما با کلمه کانونی متفاوت است صفحه ای برای آن کلمات ایجاد کنید.

در خصوص کلمات وابسته سه کار باید انجام دهید:

اول اینکه شما باید یک دایرکتوری کامل از کلمات و خدماتی که در حوزه کاری شما وجود دارد را به صورت مقاله در بخش وبلاگ درست کنید. این یعنی چی؟ لیست کلماتی که شما در کسب و کارتان به کار می برید چیست؟ مثلا وب سایت ما که در حوزه دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارد شامل کلماتی همچون:

بازاریابی دیجیتال، دیجیتال مارکتینگ، سئو، طراحی سایت، مدیریت شبکه های اجتماعی، تبلیغات در اینترنت، تبلیغات در فضای مجازی، تبلیغات اینترنتی، تبلیغات در تلگرام، تبلیغات در اینستاگرام، بهینه سازی سایت، تبلیغات در گوگل و…

شما باید ابتدا بیایید و مقالاتی با پسوند چیست بسازید. مثلا مقاله ای بنویسید که عنوان آن بازاریابی دیجیتال چیست باشد! سئو چیست باشد! در این مقالات که به مقالات چیست معروف هستند با کلمه های اصلی و کانونی به صفحات اصلی خود حداقل یکبار لینک دهید.

بعد از اینکه این مقالاتتان تمام شد، به سراغ بازکردن هر کدام از مقالات چیست بروید. یعنی در چند مقاله نکاتی در خصوص بازاریابی دیجیتال بگویید و در این مقالات به مقاله بازاریابی دیجیتال چیست لینک دهید.

در خصوص مقاله نویسی و انجام سئو ساختاری حتما مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید.

همین کار را با کلیه مقالات خود بکنید. ساختار مقالات شما باید به شکل زیر باشد:

 

 

لینک سازی هرمی

همانطور که می بینید این ساختار مقاله نویسی و ساخت صفحات یک ساختار هرمی است که شبیه به اشکال شرکت های هرمی می باشد.

لینک سازی هرمی هم توی لینک سازی داخلی و هم در لینک سازی خارجی بسیار موثر است. اما خیلی از سئو کاران امروزه لینک سازی عنکبوتی را انتخاب می کنند(چون چیدن استراتژی لینک سازی هرمی کمی زمانبر و نیازمند برنامه ریزی است).

در لینک سازی عنکبوتی بدون در نظر گرفتن استراتژی هرمی، هر جا که از عنوان صفحه یا مقاله ای نام برده شد بدان لینک می شود. البته حتی این کار هم جواب می دهد! اما ما به شما پیشنهاد می کنیم همه کارهایتان را با برنامه پیش ببرید.

لینک سازی خارجی و اهمیت آن

برای لینک سازی خارجی نکات فراوانی وجود دارد. من پیشنهادم اینه که شما قبل از مطالعه این بخش به مقاله ساخت بک لینک مراجعه کنید تا اطلاعاتتان در این خصوص بیشتر شود.

بهترین روشها برای لینک سازی خارجی عبارت اند از:

  • شبکه های اجتماعی
  • رپورتاژ آگهی در سایتهای پربازدید و مرتبط

در شبکه های اجتماعی همچون، فیسبوک، گوگل پلاس، لینکدین، پینترست، اینستاگرام، توییتر، فلیکر، مای اسپیس، بیهاینس و … عضو شوید و در شبکه هایی که امکان ساخت صفحات تجاری دارند برای کسب و کار خود یک صفحه تجاری بسازید. در شبکه هایی که امکان ساخت صفحه تجاری را ندارند می توانید با همان پروفایل ساخته شده این کار را بکنید.

بعد از ساخت صفحات، کلیه لینکهای مربوط به صفحات را با هشتگ گذاری مناسب در این شبکه ها انتشار دهید.

روش بعدی رپرتاژ آگهی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص رپرتاژ آگهی به صفحه مربوطه مراجعه کنید.

در رپرتاژ آگهی شما مقاله ای در خصوص معرفی کسب و کار خود می نویسید و این مقاله را در سایتهای مرتبط و پربازدید قرار می دهید. در این مقاله عموما می توانید با سه کلمه کلیدی به وبسایتتان لینک بدهید.

این روش یکی از بهترین روشها برای لینک سازی است که البته هزینه بالایی هم دارد.

این را بدانید که داشتن یک لینک از سایت مرتبط و پربازدید خیلی مهمتر از داشتن 1000 لینک از سایت های نامرتبط و کم بازدید است.

البته بسته به رقابت کلمه کلیدی شما می توانید بسته های رپرتاژ آگهی را انتخاب کنید.

اگر کلمه کلیدی شما تا 1000 جستجوی ماهیانه داشت با رپرتاژ آگهی در سایت های معمولی نیز می توانید به هدف برسید. اما اگر جستجو از این مقدار بیشتر بود باید بدنبال رپرتاژ آگهی در سایتهای قوی تر بروید.

برای کسب  اطلاعات بیشتر در خصوص نحوه سئو سایت و روند اجرایی آن می توانید با ما تماس بگیرید و یا به صفحه خدمات سئو مراجعه کنید.

امیدوارم از مقاله آموزش سئو کلمه کلیدی نهایت استفاده را برده باشید. با امید اینکه همگی بتوانید بهترین نتیجه را در خصوص سئو سایت خود بگیرید.

5 پاسخ
  1. فروشگاه اينترنتي گفته:

    فاکتورهای مناسب و سنجیده ای را باید برگزید که بتوانیم در امر سئو عملکرد موفقی داشته باشیم و آن هم استفاده از کلمات کلیدی است که مرتبط با حوزه ی کاری خود ما هست و از کلمات نادرست و نامرتبطت پرهیز نماییم.. مث همیشه مطالب تون عالی و کامل بود

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      خواهش می کنیم. با تشکر از زمانی که برای خواندن این مقاله خواندید. موضوعی که شما می فرمایید تا حدی صحیح است. فقط باید مد نظر داشته باشید که استراتژی محتوا و انتخاب کلمه کلیدی برای هر کسب و کاری متفاوت است و با یک استراتژی نمیشود سایتهایی در حوزه های مختلف کاری را سئو کرد.

      پاسخ
  2. کورش گفته:

    سلام
    درقسمتی از مقاله فرمودید:
    …در این مقالات که به مقالات چیست معروف هستند با کلمه های اصلی و کانونی به صفحات اصلی خود حداقل یکبار لینک دهید…
    ممکنه بفرمایید : “صفحات اصلی” کدامند؟
    صفحه اصلی که مشخص است. اما کدام صفحات دیگر، صفحه اصلی محسوب میگردند؟
    ممنونم

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      صفحات اصلی صفحاتی هستند که قصد دارید کاربران را به آن بکشانید و آنها را تبدیل به مشتری کنید. در یک سری سایتهای صفحات اصلی شامل خدمات و محصولات و در یک سری سایت ها صفحات اصلی شامل صفحات لندینگ پیج مخصوص هستند.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =