رپورتاژ آگهی

تاریخچه رپورتاژ آگهی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

در این مقاله قصد داریم در خصوص تاریخچه رپورتاژ آگهی صحبت کنیم. بگوییم که کار رپورتاژ از چه زمانی شروع شده و چطور به شکل امروزی درآمده است.

اول از همه باید بدانید رپورتاژ چیست؟ رپورتاژ شکلی از آگهی که در قالب یک گزارش ارائه می شود و در آن اصول گزارش نویسی تحلیلی یا توصیفی رعایت می شود رپورتاژ آگهی نام دارد.

اصولا در رپورتاژ مخاطبان تصور می کنند گزارشی که مورد مطالعه قرار داده اند گزارشی بی طرف است. اما این گزارش در واقع یک تلاش سازمان یافته برای تقویت جنبه های ذهنی خدمات و یا محصولات یک سازمان در ذهن آنها می باشد.

 رپورتاژ آگهی

واژه رپورتاژ آگهی نخستین بار در سال 1945 به ادبیات انتقادی رسانه ها افزوده شد.

با گذر زمان نوع نگرش به رپورتاژ آگهی تغییر کرده است. در گذشته گزارشی بود با هدف آگهی و تبلیغ اما با گذر زمان به آگهی در قالب گزارش تبدیل شده است.

باتوجه به اینکه مخاطبان به رسانه ها اعتماد دارند رپورتاژ آگهی می تواند بسیار موثر باشد.همین دلیل، سبب می شود که در کشورهای توسعه یافته قوانین سختی برعلیه رپورتاژ آگهی تصویب شود.

طبق قانون آگهی های دیوان بین الملل که در سال 1997 تصویب شد، این دیوان خواهان مشخص کردن تبلیغات شده است تا مخاطبان قادر به تشخیص تبلیغات شوند.

رپورتاژ یا رپرتاژ یا ریپورتاژ؟!!!

درسایت های گوناگون اشکال مختلف تلفظ این واژه را  به صورت ریپورتاژ یا رپورتاژ مشاهده می کنید. تلفظ صحیح این واژه به صورت رپرتاژ می باشد اما واژه ای که مورد تایید موتور های جست و جو می باشد واژه رپورتاژ است.

رپورتاژ آگهی در ایران

طی سالیان اخیر ما شاهد حضور برجسته رپورتاژ آگهی در تلویزیون ملی ایران بوده ایم.مثالی در این رابطه برنامه عمو پورنگ می باشد که داریوش فرضیایی تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد. علاوه بر این، موارد دیگری از رپورتاژآگهی در تلویزیون ملی ایران وجود دارد که سبب شده منتقدان خواهان تصویب قوانینی در جهت مقابله با آن شوند.

 

خدمات رپرتاژ آگهی

اگر شما قصد انجام رپرتاژ آگهی دارید کلیک کنید.

 

سخن پایانی

باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و فراگیر شدن استفاده از اینترنت همه روزه شاهد این هستیم که یک مقاله در قالب یک پست عادی به سایتی اضافه  می شود  و در حالیکه تصور ما از آن، یک مطلب معمولی یا خبری است اما در واقع ما با یک متن  کاملا تبلیغاتی که سازمان یافته است مواجه هستیم که هدف مقاله ذکر شده تبلیغ یک محصول، خدمت و یا یک سایت می باشد که شامل تعدادی لینک به سایت مورد نظر می باشد.

در نهایت امیدواریم مقاله تاریخچه رپورتاژ آگهی مورد پسند شما عزیزان واقع شده باشد .همچنین توانسته باشیم اطلاعات مناسبی را در زمینه تاریخچه ریپورتاژ آگهی در اختیار شما عزیزان قرار داده باشیم.از شما بابت اینکه در مقاله رپرتاژ آگهی با ما همراه بودید کمال تشکر را داریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =