تولید محتوا بازاریابی محتوا

چطور می توانیم با تولید محتوا بازاریابی کنیم؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]

یک بازاریاب چگونه افراد دیگر را به خرید یک محصول و یا استفاده از خدمات وا می دارد؟ مهمترین اصل ادای کلمات و نوع صحبت کردن است. در اینترنت نیز ادای کلمات به صورت مستمر می تواند بازاریاب اصلی شما باشد. یعنی چی؟ وقتی شما در خصوص خدمات و محصولات خود بارها بنویسید و برای کاربران اینترنتی مطلب بنویسید، آنها بیشتر می توانند شما را در اینترنت پیدا کنند، کسانی که شما را پیدا می کنند، با دیدن مطالب سایت شما متوجه می شوند شما در چه سطحی از خدمات هستید و شما را یا انتخاب می کنند و یا نه؟ این اعتماد خیلی به میزان محتوا و کیفیت محتوای سایت شما بستگی دارد.

اصولی اولیه ای برای بازاریابی وجود دارد که هر بازاریاب باید آنها را جدی بگیرد :

  1. شناخت خدمات از محصولات یا خدماتی که قصد ارائه آن را دارد (شناخت کامل محصول)
  2. قوائد و قانون صحبت در خصوص آن محصول و خدمات را بداند (آشنا به بازاریابی)
  3. با توجه به نوع محصول و خدمات ، طیف گسترده ای از مشتریان را شناسایی کند. (توانایی شناسایی بازار هدف)

در اینترنت نیز به همین گونه است. شما باید ابتدا، نویسندگانی را برای سایت خود انتخاب کنید که اشراف کامل به محصولات و یا خدمات شما دارند تا بتوانند با جزئیات کاملتری تولید محتوا کنند. برای تولید محتوا همچنین آن نویسندگان باید طوری مطالب را ادا کنند که هر بیننده ای پس از مطالعه هم احساس نیاز به آن خدمات کند، و هم به آن نوشته و سایت اطمینان حاصل نماید. شناسایی بازار هدف نیز با توجه به نیاز بازار انجام می شود، یعنی اگر الان بحثی در مورد خدمات ما داغ است، در خصوص آن یک مطلب در سایت با تیتری جذاب و پر مخاطب قرار دهیم.

در بازاریابی محتوا باید نکاتی را مدنظر قرار دهید. ما سعی می کنیم در این مقاله به اکثریت این نکات اشاره کنیم. امیدواریم که پس از مطالعه مقاله های مربوط به تولید محتوا و همچنین مطالعه کامل ده نکته در تولید محتوا بتوانید بهترین بازخورد را برای وب سایت های خود ایجاد کنید.

برای جذب مخاطب بنویسید

مطالب خود را کامل و شسته و رفته برای مخاطبان بنویسید نه برای موتورهای جستجو، این نکته را در نظر داشته باشید که سرمایه شما مخاطبانتان هستند، پس سعی کنید برای شعور مخاطبان خود ارزش قائل باشید و نوشته هایتان را صریح و روان بنویسید. مطالبتان را طوری به هم متصل کنید تا مخاطبانتان توسط این اتصال ها به صفحات دیگر سایتتان مراجعه کنند.

ترجمه مقالات خارجی مرتبط

مقالات خارجی معتبر و مرتبط را به فارسی روان ترجمه کنید و در وب سایت خود قرار دهید. این کار بسیار به وب سایت شما از نظر محتوا و جذب مخاطب کمک خواهد کرد. وقتی شما مقالاتی دست اول را ترجمه می کنید و با گفتاری منحصر به فرد آن را در سایت خود قرار می دهید موتورهای جستجو این نوشته یکتا را تشخیص می دهند و برای نوشته شما ارزش زیادی قائل خواهند شد.

سفارشی کردن محتوا

منظور از سفارشی کردن محتوا نوشتن اطلاعاتی در سایت در قالب موضوع های واحد است. موتورهای جستجو بر روی این که سایت شما مطالبی نزدیک به هم و مرتبط به هم داشته باشد اهمیت می دهند. شما اگر می خواهید فروش بیشتری داشته باشید باید برای موتورهای جستجو محبوب شوید، برای اینکه برای موتورهای جستجو محبوب شوید باید مطالب سایتتان را بروز کنید تا بازدیدکننده جدب کنید، برای اینکه بازدیدکننده جذب کنید باید مطالبی برای جذب آن بازدیدکننده بنویسید. پس با توجه به نیاز کاربران اینترنتی محتوای سایتتان را سفارشی کنید.

شناسایی مخاطبان

هر خدمات و یا محصولاتی مصرف کنندگان خاص خود را دارد. برای اینکه یک محصول یا سرویس سریعتر و به تعداد بیشتر فروخته شود، باید تبلیغات و بازاریابی با شناخت کامل از مخاطبان و خریداران انجام شود. مثلا اگر شما تولیدکننده مانتو هستید، باید ببینید مانتوهای تولیدی شما را چه جنیستی در چه سنی می پسندند. این اشخاص چه علایقی دارند. بیشتر در کجاها به خرید می روند و بیشتر در چه مکان هایی حضور دارند. هر چقدر مخاطبان خود را بهتر شناسایی کنید بهتر به آنها دسترسی پیدا خواهید کرد. در وب سایت نیز، شما باید سعی کنید مخاطبان هدف خود را به سایت جذب کنید، برای جذب این افراد مطالب مورد علاقه ی آنها را در سایت درج کنید. سعی کنید با ایجاد مطالب آموزشی برخی از نیازهای آنان را رفع نمایید و …

شناسایی و درک بازار

شناسایی درک بازار یعنی شما مکان، زمان و نوع فروش مناسب را برای ارائه محصولات و خدمات خود پیدا کنید. اینکه در چه زمانی ، و در چه مکانی و با چه شیوه ای محصول و یا سرویس مورد نظر خود را بفروشید بسیار مهم است. در اینترنت نیز برای فروش در هر بخش (مثلا فیسبوک یا اینستاگرام و یا خود سایت) با توجه به نوع محصول و یا سرویس روش های متعددی برای فروش و ارائه وجود دارد. با توجه به اینکه شما ممکن است هر شغلی داشته باشید نمی توان یک استراتژی واحد برای انجام این کار معرفی کرد، اما شما با چند بار آزمون و خطا متوجه خواهید شد که چگونه و در چه زمان و مکانی در شبکه های اجتماعی، سایت و  دیگر سایت ها، تبلیغات و بازاریابی کنید.

استفاده از تیترهای جذاب

فرض کنید تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی جام جهانی بازی را برده و سعود کرده، تیتر روزنامه ها را ببینید، اکثر افراد ترقیب می شوند روزنامه هایی با تیترهای جذاب بخرند، تیترهایی که در ذهن و فکر خوانندگان جرقه ای می اندازد و حس کنجکاوی خواننده را به خود جذب می کند. در وب هم به همین گونه است. برای انتخاب تیترهای جذاب تیتری که مدنظرتان است را در google trends سرچ کنید و ببینید آیا با این تیتر جستجویی انجام شده است یا خیر؟ با این ابزار می توانید تیترهایی ایجاد کنید که جستجوی بیشتری می شوند.

هدف گذاری محتوا

محتوا باید با هدف نوشته شود. اینکه چطور بتوانیم محتوایی ایجاد کنیم که خواننده با مطالعه آن به سایت اعتماد کند و به سمت خرید محصولات و خدمات ما برود خود یک مقوله ی جداگانه است. فقط بدانیم که باید در ایجاد محتوای سایت خود ، هدف گذاری کنیم. یعنی یک چهارچوب کلی با موضوعات تعیین شده مشخص کنیم. مطالب را با توجه به این چهارچوب ایجاد کنیم و هر ماه مطالب جدید را به مطالب قدیمی تر مرتبط کنیم. سعی کنیم همواره در خصوص محصولات و خدمات خود مقالاتی ارائه دهیم و آن مقالات را به آن محصول یا سرویس مرتبط سازیم.

امیدوارم با خواندن این مقاله بتوانید هر روز در امر تولید محتوا و بازاریابی محتوا قوی تر عمل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 2 =