سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.9]

سئو کلاه سفید چیست؟ سئو کلاه سفید به استراتژی ای گفته می شود که در آن سئو یک وب سایت دقیقا بر اساس الگوریتم های موتورهای جستجو انجام می شود و هیچ گاه از کارهای غیر واقعی برای انجام سئو اعم از خرید بک لینک و گرفتن بازدید استفاده نشود. این روش ایده آل موتورهای جستجو برای سئو است که گوگل نیز آن را تایید می کند. در این مقاله قصد داریم به معرفی کاملا این استراتژی بپردازیم و بگوییم در این استراتژی باید چه کارهایی را انجام دهید و به چه شکلی انجام دهید تا به موفقیت برسید. با ما در مقاله بررسی سئو کلاه سفید همراه باشید.

سئو کلاه سفید چیست

سئو کلاه سفید اصطلاحی است که از کلمه White Hat SEO گرفته شده است. به افرادی که از روشهای استاندارد و تعریف شده الگورتیم های گوگل استفاده می کنند تا سایتها را سئو کنند، سئوکاران کلاه سفید می گویند، زیرا آنها استراتژی ای را انتخاب کردند که در آن خبری از خرید بک لینک و بازدید و ورودی گوگل نیست! به این استراتژی سئو کلاه سفید می گویند.

معمولا زمان نتیجه گیری در استراتژی سئو کلاه سفید بسیار زیاد است و گاها از 8 ماه تا 18 ماه با این استراتژی به اهداف خود خواهید رسید، اما ماندگاری این روش سئو بسیار بالاست. اگر شما از طریق سئو کلاه سفید سایت خود را سئو کنید پس از انجام کار سئو، مدت زمانی که جایگاه سایت در موتورهای جستجو حفظ می شود بسیار بالاتر از سایر روشهاست. شاید برای شما سوال پیش بیاید که روشهای دیگر انجام سئو چیست؟ روشهای دیگر انجام خدمات سئو ، سئو کلاه سیاه و سئو کلاه خاکستری است که شما می توانید با کلیک روی هر کدام از آنها، مقالات مرتبط به این موضوعات را مطالعه فرمایید، ما در این مقاله قصد داریم فقط راجع به سئو کلاه سفید صحبت کنیم و حال به معرفی روشهای سئو کلاه سفید می پردازیم:

تولید محتوا مهمترین روش سئو کلاه سفید

تولید محتوا امروزه به یک شغل تبدیل شده! این نشان می دهد این کار چقدر مهم و حیاتی است. کسب و کارها برای بیشتر دیده شدن همواره مشغول تولید متون و مقالات درباره خود و کار خود هستند. همانطور که قبلا هم شنیده ایم، محتوا پادشاه است و می تواند مثل ده ها بازاریاب برای شما عمل کند و مشتریان زیادی را به سمت شما روانه کنند.

برای درک بهتر تولید محتوا می توانید مقالات زیر را مطالعه بفرمایید:

محتوا پادشاه است

ما همیشه به این نکته اشاره کردیم که شما با تولید محتوا می توانید موفقیت بزرگی در جذب مشتری داشته باشید. ولی تولید محتوا نیز یک سری اصول دارد که برای درک بهتر این اصول پیشنهاد می کنم مقالات ما را در بخش آکادمی با موضوع تولید محتوا مطالعه فرمایید. در زیر خلاصه کارهایی که باید در تولید محتوا انجام دهید را اشاره می کنیم:

  • ساخت صفحات فرود برای هر خدمت یا محصول
  • ساخت مقالات مربوط به معرفی و توضیح خدمات یا محصول
  • محتوا به هیچ عنوان کپی از سایتی دیگر نباشد، باید خودتان بنویسید.
  • ساختارسازی صحیح محتوا
  • استفاده صحیح از تیترها
  • استفاده صحیح از پاراگراف ها و تگ های HTML
  • لینک سازی داخلی
  • استفاده از تصاویر یونیک
  • تا می توانید در خصوص مقاله خود توضیح دهید! هر چه بیشتر بهتر.
  • رعایت نظم در درج و بروزرسانی محتوا

وقتی شما شروع به درج محتوا با رعایت اصول محتوا نویسی کنید و در سایت خود قرار دهید، و در این کار نظم داشته باشید (یعنی اگر اقدام به مقاله نویسی در سایت می کنید باید در فواصل مشخصی مقاله درج کنید، مثلا هر روز ساعت 12 یا یک روز درمیان ساعت 2 یا هفته ای یک بار ) موفق می شوید در مدت زمان کوتاهی بازدید قابل توجهی را در وبسایت خود جذب کنید.

مثلا ما یک همکار داشتیم با تولید محتوای روزانه توانست، بعد از گذشت 3 ماه روزانه بین 400 تا 500 ورودی بگیرد که از آنها تقریبا 15 تماس روزانه داشت که هر روز از آن تماس ها 3 تا 5 مشتری جدید بدست می آورد و این عالی است! البته باید اصول محتوا نویسی را کاملا رعایت کنید تا بتوانید موفق شوید.

 

اهمیت سئو ساختاری در استراتژی کلاه سفید

یک سئو کار کلاه سفید، کدنویسی سایت را برای موتورهای جستجو بهینه می کند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص سئو ساختاری یا سئو سورس به مقاله مربوطه مراجعه کنید. منظور از سئو ساختاری چینش صحیح کدهای سایت با توجه به الگوریتم ها و خزنده گوگل است تا بتوان از طریق اینکار رتبه و امتیاز بهتری دریافت کرد.

برای بهینه سازی ساختار سایت باید موارد زیر را رعایت کنید:

  • استفاده صحیح از متاتگ ها
  • استفاده درست از کش مرورگر
  • استفاده درست از جا گذاری تگ های HTML مخصوص تایپوگرافی
  • استفاده صحیح از کدهای ریسپانسیو

چیدمان درست صفحات از نظر ساختار کدنویسی می تواند به شما کمک کند تا بهتر از نظر موتورهای جستجو دیده شوید و این بهتر دیده شدن منجر به گرفتن جایگاه بهتر در جستجوها می شود.

سئو کلمات کلیدی در استراتژی کلاه سفید

استفاده درست از کلمات کلیدی می تواند حساسیت موتورهای جستجو را به سایت ما بیشتر کند:

  • کلمات کلیدی را باید در ابتدای تایتل (عنوان صفحه ) صفحه استفاده کنیم.
  • کلمات کلیدی باید در پاراگراف اول و آخر متن باشد.
  • کلمات کلیدی باید در تگ H1 باشد و در تگهای h2 و h3 باید چندبار تکرار شوند.
  • میزان استفاده از کلمه کلیدی باید در متن به اندازه ۳ درصد از کل متن باشد. پس شورش را درنیاورید.
  • از عبارت های مشابه و مرتبط کلمه کلیدی در متن استفاده کنید.
  • اگر قصد دارید عناوینی با کلمات مشابه ایجاد کنید حتما آنها را در تگهای h3 قرار دهید و برای عناوینی که مرتبط نیستند و کم اهمیت تر هستند از تگ h4 استفاده کنید.
  • کلمه کلیدی را یک بار در تگ بولد استفاده کنید.

انتخاب درست کلمه کلیدی در سئو کلاه سفید

برای درک بهتر موضوع سئو کلمه کلیدی مقاله آموزش سئو کلمه کلیدی را مطالعه فرمایید.

 

لینک سازی داخلی در استراتژی صحیح سئو

منظور از لینک سازی داخلی این است که ما مقالات و صفحات خود را بهم لینک دهیم، اما نه اینکه بی ربط اینکار را انجام دهیم. هر جا که می بینیم از عنوانی استفاده می کنیم که درباره آن مقاله ای نوشتیم می توانیم به مخاطبان خود بگوییم که آن مقاله را نیز برای کسب  اطلاعات بیشتر می توانند مطالعه کنند.

نمونه ای از لینک سازی داخلی را می توانید در همین مقاله مشاهده کنید که هر جا نیاز به توضیح بیشتر بوده ما به مقاله ای دیگر اشاره کرده ایم. یک نکته مهم در لینک سازی داخلی این است که شما هر چقدر در لینک کردن مقالات و نوشته های قدیم به جدید قوی تر عمل کنید موفق ترید!

لینک سازی داخلی در سئو کلاه سفید

وقتی صفحه ای جدید می سازید، از مقالات مرتبط قدیمی و صفحات قدیمی تر که دارای بازدید هستند، به مقاله یا صفحه جدید لینک بدهید و از کاربران بخواهید که آن را نیز مطالعه کنند.

در این خصوص می توانید مقاله بهترین روش لینک سازی را مطالعه فرمایید.

لینک سازی خارجی و اهمیت آن در سئو

برای اینکه کار سئو خود را تکمیل کنید باید اقدام به معرفی سایت خود در اینترنت کنید. در سئو کلاه سفید بهترین روشهای لینک سازی خارجی عبارت است از :

  • ساخت صفحات تجاری در شبکه های اجتماعی و انتشار صفحات سایت در آنها
  • ساخت پروفایل در سایت های مطرح دنیا و پر کردن بخش سایت برای اطلاعات تماس با ما
  • ساخت پروفایل در انجمن های مرتبط و نیمه مرتبط با سایت و پر کردن بخش آدرس سایت در تماس
  • ساخت یک آگهی یا یک صفحه در دایرکتوری های مشاغل

شما می توانید با مراجعه به مقاله 22 تا از بهترین شبکه های اجتماعی خارجی با شبکه های اجتماعی پر مخاطب جهان آشنا شوید.

لینک سازی خارجی در سئو کلاه سفید

توجه داشته باشید با توجه به اینکه شما فارسی زبان هستید، به جز شبکه های اجتماعی و ساخت پروفایل در سایتهای معروف، بهتر است بقیه کارها را در سایت های فارسی انجام دهید تا بازخورد بهتری بگیرید.

امیدوارم با خواند این مقاله توانسته باشید اصول کار سئو کلاه سفید را فرا بگیرید. اگر قصد دارید کار سئو سایت خود را به شرکتی معتبر بسپارید می توانید با مشاورین ما در بخش سئو تماس بگیرید. همچنین برای کسب اطلاع از قیمت و نحوه کار سئو، می توانید به صفحات دپارتمان سئو و خدمات سئو شرکت دیجیتال مارکتینگ شایگان مراجعه کنید.

 

2 پاسخ
  1. میلاد گفته:

    سلام وقت بخیر؛ وقتی که گوگل هر کاری که خارج از سایت رو انجام میدیم البته به جز شبکه های اجتماعی مون رو ممنوع کرده. چطور میشه لینک کلاه سفید داد؟ این بک لینک ها همشون کلاه خاکستری هستند. اگه میشه فرق لینک سازی کلاه سفید و کلاه خاکستری رو برام توضیح بدید.

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      سلام. همانطور که در مقاله توضیح دادیم روشهای لینک سازی کلاه سفید، لینک سازی داخلی، لینک سازی در شبکه های اجتماعی و پروفایل سایت های معروف و همچنین در دایرکتوری مشاغل است. اینها کلاه سفید هستند. اما لینک سازی در وبلاگ ها و فروم ها، لینک سازی در سایت سازها و فرم سازها، رپرتاژ آگهی و … روشهای لینک سازی کلاه خاکستری هستند. در حال حاضر لینک سازی کلاه خاکستری رو باید به روش هرمی انجام بدید و از لینک دادن مستقیم به صفحات هدف بپرهیزید.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =