ساخت بک لینک

ساخت بک لینک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 3.2]

لینکها ارکان اصلی دنیای وب را بازی می کنند. توسط لینکها شما از صفحه ای به صفحه ی دیگر یا از سایتی به سایت دیگر می روید. ساخت بک لینک یا لینک سازی با این هدف انجام می شود که شما افرادی را از سایتی به سایت خود دعوت می کنید. این دعوت دو چیز را برای شما به همراه دارد:

  1. بازدید بیشتر که باعث بیشتر دیده شدن می شود
  2. بالا رفتن ترافیک سایت که باعث بهتر شدن جایگاه سایت شما در موتورهای جستجو می شود.

ساخت بک لینک از دیرباز تا الان جزء کارهایی بوده که سئو کاران برای بهتر شدن سئو سایت انجام می داده اند. البته الان اگر به وبسایتهای معروف مراجعه کنید اعلام می کنند که بک لینک نخرید و … اما چرا هنوز همه به دنبال خرید بک لینک هستند؟ ما نمی گوییم که ساخت بک لینک بد است، اتفاقا ساخت بک لینک مخصوصا اگر لینک شما شامل کلمه کلیدی سایتتان باشد بسیار مفید خواهد بود، به شرطی که:

  1. از سایتی مرجع و پر بازدید لینک گرفته باشید.
  2. موضوع سایتی که در آن بک لینک میسازید مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
  3. اگر سایت مرتبط نیست، باید از رپرتاژ آگهی در آن سایت برای ساخت بک لینک استفاده کنید.

ساخت بک لینک چیست؟

ساخت بک لینک شامل ایجاد لینکی از خارج از وبسایت به وبسایت ماست. ساخت بک لینک با دوحالت فالو و نوفالو انجام می شود:

  • منظور از لینک های فالو لینکهایی است که توسط رباتهای موتورهای جستجو قابل ردیابی و ثبت هستند.
  • منظور از لینک های نوفالو لینکهایی است که رباتها آنها را مدنظر قرار نمی دهند.

اگر بخواهیم چهار ضلع اصلی سئو را نام ببریم می توانیم عنوان کنیم لینک سازی درست یکی از اضلاع این مربع به حساب می آید. با ما در مقاله ساخت بک لینک همراه شوید تا با روشهای صحیح لینک سازی و خرید بک لینک آشنا شوید.

ساخت بک لینک از سایت های مرجع:

منظور از سایت های مرجع وبسایت هایی است که رتبه های بسیار عالی دارند. این سایت ها به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. سایتهای مرجع که جزء شبکه های اجتماعی هستند.
  2. سایتهای مرجع که می توان با ساخت پروفایل از آنها بک لینک گرفت.

منظور از شبکه های اجتماعی سایت هایی همانند فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر، لینکدین، و … است. شما می توانید لیست 22 تا از بهترین شبکه های اجتماعی دنیا را در این مطلب مشاهده کنید.

سایتهای مرجعی که می توانید از آنها بک لینک بگیرید، سایتهایی همچون، آمازون، سامسونگ، اپل، و… هستند که شما با عضویت در آنها و ثبت نام می توانید در بخش website url و یا عضو شدن در فروم های آنها اقدام به گرفتن بک لینک کنید.

چرا از سایتهای مرجع برای ساخت بک لینک استفاده کنیم؟

چون این وبسایتها جزء وبسایتهای اول دنیا هستند و در اکثر مواقع سایتهایی که از این وبسایتها بک لینک دریافت می کنند به هیچ عنوان پنالتی نمی شوند. برای درک موضوع پنالتی گوگل می توانید مقاله آن را مطالعه نمایید.

ملاک اصلی بک لینک سازی از سایتها باید سه چیز باشد:

  1. رنک سایت در الکسا مناسب باشد.
  2. لینک های داده شده در الکسا به سایت تعداد مناسبی داشته باشند و از سایتهای ارزشمندی گرفته شده باشند.
  3. آتوریتی سایت بالا باشد.

خب اگر در خصوص الکسا اطلاعاتی ندارید باید بدانید که :

الکسا وبسایتی است که در آن امکان رتبه بندی سایتها بر اساس بازدید کنندگان آنها وجود دارد. این وبسایت با رتبه بندی جهانی و کشوری سایت ها را تفکیک کرده و نمره دهی می کند. هرچقدر این عدد کمتر باشد به معنی این است که وبسایت رتبه و رنک بهتری دارد.

در الکسا آماری در خصوص لینک های فالو یک وبسایت داده می شود و همچنین 5 بک لینک برتر هر سایت معرفی می گردد. توسط این ابزار شما می توانید تشخیص دهید سایتی که قصد گرفتن بک لینک از آن را دارید در چه وضعیتی قرار دارد. پر بازدید است یا خیر؟ و اینکه آیا لینکهای دریافتی آن سایت مناسب هستند یا خیر! همه اینها به انتخاب شما در بک لینک سازی کمک می کند.

سایت دیگری که باید سایتهای هدف را در آن بررسی نمایید سایت MOZ است. در این سایت معیاری برای اعتبارسنجی صفحات و دامنه هر سایت مورد استفاده می گیرد که بدان آتوریتی سایت می گویند. اگر قصد دارید در خصوص آتوریتی سایت بیشتر بدانید کلیک کنید.

پس با توجه به نکات گفته شده دریافتیم که سایتی که میخواهیم از آن بک لینک بگیریم باید در وضعیت مناسبی ازنظر رتبه الکسا و آتوریتی باشد.

تعداد بک لینک مهم است یا کیفیت آن؟

خیلی از سایتها را دیده ایم که تعداد زیادی بک لینک دارند و اکثرا آنها جزء سایتهای صفحات اول گوگل می باشند. اما این بدین مفهوم نیست که ما تا جایی که می توانیم لینک بخریم و لینک سازی کنیم!

تعداد بک لینک باید با قدمت دامنه (طول عمر دامنه) مناسبت داشته باشد. یعنی شما در کار خود باید مشاهده کنید رقیبانتان چند سال است فعالیت می کنند و آنها چقدر بک لینک دارند. برای درآوردن طول عمر دامنه می توانید از سایت موزMOZ در همان بخش آتوریتی کمک بگیرید! بعد از درآوردن طول عمر دامنه و تعداد بک لینک کافی است در یک معادله ساده تعداد بک لینک را تقسیم به طول عمر دامنه کنید. مثلا فرض کنید دامنه ای 5 سال اعتبار دارد و تعداد بک لینک های فالو آن 1000 عدد و تعداد بک لینک های نوفالو 2000 عدد است. پس با یک تقسیم در میابید نهایتا شما باید سالیانه 200 بک لینک فالو و 400 بک لینک نو فالو ایجاد کنید.

حال برویم سراغ پاسخ به سوال بالا! اینکه تعداد بک لینک هر چه بیشتر باشد بهتر است درست اما کیفیت آنها نیز ملاک است. اغلب کیفیت بک لینکها از طریق قدرت آتوریتی دامنه معیارسنجی می شود.

البته این نکته را باید توجه داشته باشید که بک لینک گرفتن شما برای کسب جایگاه بهتر در گوگل است. به نظر من تعداد در اولویت های سوم تا چهارم بک لینک سازی است. مهم این است که شما برای لینک سازی خود استراتژی درست داشته باشید. در زیر به نکات مهم در خصوص ساخت بک لینک اشاره می کنیم که می توانید در استراتژی لینک سازی سایت خود از آن استفاده کنید:

استراتژی ساخت بک لینک در سایت های مختلف

استراتژی ساخت بک لینک یا لینک سازی

زمان بندی در لینک سازی

نکته ی اول که در خصوص بک لینک سازی اهمیت دارد زمانبندی برای گرفتن بک لینک هاست. شما اگر در یک مرحله 100 بک لینک یکروزه خریداری و اعمال کنید مطمئنا گوگل متوجه خواهد شد که شما اقدام به خرید آنها کرده اید. سعی کنید بک لینک ها را در مدت زمان مشخص و به صورت مرتب مثلا هفته ای 10 لینک فالو و 20 لینک نوفالو ایجاد کنید.

سایت های هم زبان در لینک سازی بهتر هستند

نکته ی دیگر در گرفتن بک لینک این است که سعی کنید از سایتهایی بک لینک بگیرید که زبانشان با زبان سایت شما یکی باشد. اینطور نباشد که برای گرفتن بک لینک به هر سایت خارجی سر بزنید و اقدام به گرفتن بک لینک کنید. مطمئنا وقتی شما از یک سایت چینی در بخش کامنتها بک لینک می گیرید گوگل می فهمد که شما قصد گول زدن آن را دارید. چون امکان ندارد در یک سایت چینی یهو فارسی تایپ شود. آن هم یک کلمه که تازه به سایت دیگری هم لینک شده باشد. پس سعی کنید لینک سازی های شما بیشتر در سایت های فارسی باشد.

دو اصل مهم لینک سازی در اینترنت

نکته ی دیگر در خصوص بک لینک سازی این است که اولا به صفحات مختلف بک لینک دهید. دوما اینکه از کلمات مختلف برای لینک دادن به سایت استفاده کنید. مثلا ما می خواهیم برای صفحه اصلی سایت شایگان لینک سازی کنیم. یکبار با “دیجیتال مارکتینگ” این کار را انجام می دهیم، و دفعات بعدی با کلمه های شرکت دیجیتال مارکتینگ، شرکت دیجیتال مارکتینگ شایگان، دیجیتال مارکتینگ در کرج، دیجیتال مارکتینگ شایگان، شایگان و… لینک می دهیم. لینک هایی با متون بلندتر شامل موضوع کار شما در سئو بیشتر نتیجه می دهد.

تعادل بین لینک های فالو و نوفالو

نکته ی بعدی در ساخت بک لینک تعادل بین لینک های فالو و نوفالو است. مطمئنا کسی که لینک سازی کرده باشد می داند بدست آوردن لینک های فالو در اینترنت بسیار سخت است و اغلب هزینه بر خواهد بود. گوگل نیز این را می داند، پس اگر شما 100 لینک فالو دارید حتما باید 200 لینک نوفالو نیز داشته باشید تا لینک سازی شما طبیعی به نظر برسد. فرض کنید سایتی را که بالای 85 درصد لینکهایش فالو است. گوگل به این سایت امتیاز می دهد اما همیشه در شک است که این سایت آیا لینک خریده ؟

از وبسایتهای خارجی با رنک و آتوریتی مناسب بک لینک بگیریم؟

برای اینکه سئو شما واقعی تر نشان دهد بهتر این است که برای گرفتن بک لینک از سایت های خارجی لطف کنید و بخش زبان دوم سایت که اغلب انگلیسی هست را راه اندازی کنید. حتی شده یک صفحه و بعد به آن صفحه با کلمات کلیدی ترجمه شده به زبان انگلیسی لینک دهید. مثلا ما بیاییم برای سایت شایگان یک بخش انگلیسی راه اندازی کنیم و بعد در سایتهای خارجی با کلمات مربوط به هر صفحه به آنها لینک دهیم. این اصولی ترین کار برای گرفتن لینک از سایتهای خارجی است.

از چه سایتهای فارسی زبانی بک لینک بگیریم؟

روشهای زیادی برای ساخت بک لینک رایگان در سایت های فارسی زبان وجود دارد. در بالا به دو نمونه خارجی اشاره کردیم و در زیر به وبسایتهای فارسی اشاره می کنیم که می توانید با لینک سازی در آنها موفق به کسب جایگاه بهتر شوید. ما در اینجا بخشی از آنها را به شما معرفی میکنیم:

  • انجام رپرتاژ آگهی در سایتهای سرویس های وبلاگدهی مثل بلاگفا و میهن بلاگ و…
  • ساخت پروفایل در انجمن های گفتگو مثل مجید آنلاین و… و پر کردن بخش وبسایت و امضاء
  • سایت های پرسش و پاسخ مثل چطور و … و پر کردن بخش وبسایت
  • شبکه های اجتماعی فارسی زبان مثل پروفایل و بیسفون و … که قابلیت انتشار لینک را داشته باشند.

خرید بک لینک را انجام دهیم یا نه؟

بهترین روش خرید بک لینک رپرتاژ آگهی در سایتهای مرتبط و یا پربازدید است. این نوع از خرید بک لینک در راسته ی کار سئو کلاه سفید قرار دارد. اگر در خصوص راهکارهای سئو کلاه سفید اطلاعاتی ندارید می توانید با کلیک بر روی سئو کلاه سفید به مطلب مورد نظر بروید.

نتیجه گیری:

یادتان نرود با استفاده از استراتژی لینک سازی اقدام به ساخت بک لینک کنید تا خدایی نکرده از طرف گوگل جریمه نشوید. در این مقاله سعی کردیم دو راهکار کلی برای ساخت بک لینک در سایتهای خارجی و داخلی را معرفی کنیم و همچنین به استراتژی ساخت بک لینک اشاره نمودیم. امیدوارم با این راهکارها بتوانید جایگاه بهتری در اینترنت برای سایت خود دست و پا کنید. در انتها پیشنهاد می کنم مقالات مرتبط با لینک سازی را نیز مطالعه بفرمایید.

6 پاسخ
  1. متین گفته:

    سلام مرسی از مقاله آموزندتون مخصوص دو اصل مهم لینک سازی در اینترنت جالب بود باید به کار ببرم

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      سلام، با تشکر از شما، فقط حواستون رو جمع کنید که لینک سازی ای که انجام می دید طبیعی به نظر بیاد

      پاسخ
  2. علی مومن زاده گفته:

    ممنونم. مطلب مفید و کاربردی بود مخصوصا برای تازه واردان سئو :)

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      خواهش می کنم. امیدوارم براتون مفید بوده باشه. ترجیحا سعی کنید از کامنت ها بک لینک مستقیم به سایت نزنید که جز ضرر چیزی براتون نداره

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − 7 =