لیست 22 شبکه اجتماعی دنیا

لیست 22 شبکه اجتماعی دنیا

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 165 میانگین: 3.6]

در این مقاله قصد داریم لیست 22 شبکه اجتماعی انگلیسی زبان که تا سپتامبر 2017 جزء محبوبترین شبکه های اجتماعی هستند را به شما معرفی کنیم. اما آیا فقط 22 شبکه اجتماعی در دنیا وجود دارد؟

اصلا چند شبکه ی اجتماعی در دنیا هست؟

آمار دقیقی از این موضوع موجود نیست، چرا که شبکه های اجتماعی به زبانهای مختلف وجود دارند، مثلا در زبان فارسی شاید بتوانید بیش از 30 شبکه اجتماعی فعال پیدا کنید. اما امروز بحث ما شبکه های اجتماعی فارسی نیستند! در مقاله ای جداگانه به معرفی آنها نیز خواهیم پرداخت.

چرا به دنبال لیستی از شبکه های اجتماعی باشیم؟

همیشه سئو کاران به دنبال یافتن سایت هایی با بازخورد بالا برای انتشار و اشتراک گذاری مطالب وبسایتهای خود هستند. ما هم ازین گزینه مستثنا نبودیم، به همین دلیل همیشه بدنبال لیستی از بهترین شبکه های اجتماعی بودیم.

می خواهید سایت خود را سئو کنید؟

با ما همراه شوید تا با خدمات سئو شرکت شایگان به صدر نتایج گوگل بیایید.

معرفی لیست 22 شبکه اجتماعی دنیا

در زیر ما به معرفی لیست 22 شبکه اجتماعی دنیا می پردازیم. سعی می کنیم به ترتیب از نظر اولویت و مهم بودن لیست شبکه های اجتماعی را معرفی کنیم و برای هر کدام توضیح مختصری خواهیم داد:

  1. فیسبوک : بزرگترین شبکه اجتماعی دنیا با بیش از 2 میلیارد کاربر فعال در ماه است. فیسبوک محلی مناسب برای تعامل با دوستان و آشنایان، بیزینس و تجارت و همچنین تبلیغات است. اشتراک گذاری مطالبتان در پیج تجاری فیسبوک بسیار روی سئو تاثیر گذار است.
  2. واتس آپ : واتس آپ یک شبکه اجتماعی مبتنی بر پیام است که الان جزئی از فیسبوک می باشد و در سال 2017 بیش از 1 میلیارد نفر کاربر فعال داشته است. شاید بعضی ها بگویند که پیام رسان ها شبکه اجتماعی نیستند! اما این غلط است!!
  3. مسنجر فیسبوک : بخشی از فیسبوک است که برای چت و گفتگو استفاده می شود و تا بحال بیش از 1.2 میلیارد نفر کاربر داشته است.
  4. لینکدین : یک شبکه اجتماعی مرتبط با مشاغل و صاحبان کسب و کار است که متعلق به ماکروسافت بوده و تا کنون بیش از 500 میلیون عضو دارد. فعال بودن حساب اعضای یک کسب و کار در لینکدین بسیار بر روی سئو و بازخورد یک کسب و کار تاثیر گذار است.
  5. گوگل پلاس : گوگل پلاس یکی از سرویس های شرکت گوگل است که شما پس از ایجاد جی میل می توانید از آن بهره ببرید. این شبکه اجتماعی بیش از 100 میلیون عضو فعال دارد و بسیار در سئو تاثیر گذار است. متاسفانه این شبکه اجتماعی حذف شده است.
  6. توییتر : توییتر دارای بیش از 140 میلیون کاربر است که بیشتر در کشور آمریکا محبوب بوده و کاربران می توانند تا 140 کاراکتر را برای هم به همراه عکس و ویدئو توییت کنند.
  7. اینستاگرام : شبکه اجتماعی متکی بر عکس و ویدئو که متعلق به فیسبوک بوده و بیش از 375 میلیون عضو دارد و در کشور ما ایران نیز بسیار محبوب است.
  8. پینترست : یک شبکه اجتماعی مبتنی بر اشتراک گذاری تصویر و ویدئو از سایت های دیگر است که به قول خود سایت، آنها را پین می کند و در آلبوم هایی که شما تعیین می کنید نمایش می دهد. این شبکه اجتماعی روی سئو بسیار تاثیر گذار است.
  9. اسنپ چت : یک پیام رسان اجتماعی با بیش از 150 میلیون کاربر فعال روزانه است.
  10. کوئرا : یک شبکه اجتماعی پرسش و پاسخ است که کاربران می توانند سوال بپرسند یا به سوالات پاسخ دهند. کوئرا بیش از 200 میلیون کاربر فعال دارد.
  11. دختران از پسران بپرسند : یک شبکه اجتماعی مبتنی بر پرسش و پاسخ با هدف تعامل جنس های مخالف و پرسیدن سوال از همدیگر است.
  12. نکس دور : یک شبکه اجتماعی است که در آن همسایگان همدیگر را از رویدادهای درون محله باخبر می کنند. در آمریکا بیش از 150.000 محله در این شبکه اجتماعی پروفایل دارند.
  13. تولید کننده : پروداکت هانت یا تولید کننده یک شبکه اجتماعی محصول محور است. در آن محصولات کلیه شرکت ها قرار داده می شوند و کاربران به نسبت کیفیت و تجربه استفاده خود به آنها رای می دهند.
  14. آنجل لیست : یک شبکه اجتماعی است که توسط سرمایه گذاران و راه اندازی شده است. این سایت هزاران نفر از سرمایه گذاران را به عنوان عضو ثبت نام کرده است.
  15. کیک استارتر : یک پلت فرم تامین اجتماعی است که مردم می توانند محصولات خود و یا ایده های تولید محصول یا ارائه خدمات را برای تامین بودجه در آن بگذارند. این سایت تقریبا 10 میلیون پشتیبان و سرمایه گذار دارد.
  16. تامبلر : یک شبکه وبلاگ نویسی با بیش از 350 میلیون وبلاگ و بیش از 500 میلیون کاربر است. این شبکه اجتماعی از وب و تلفن همراه پشتیبانی می کند.
  17. گب : یک شبکه اجتماعی تبلیغاتی است که به کاربران اجاره می دهد مطالب را با محدودیت 300 کاراکتری که به گب معروف اند بنویسند و بخوانند. این شبکه اجتماعی بیش از 200 هزار کاربر فعال دارد.
  18. وی کی : مانند فیس بوک است اما بیشتر در روسیه و کشورهای همسایه با بیش از 400 میلیون کاربر محبوب است.
  19. ردیت : یک شبکه اجتماعی با بیش از 500 میلیون بازدید ماهانه است. پست های متنی و یا لینک مستقیم می تواند در سایت به اشتراک گذاشته شود و توسط اعضا برای تعیین محبوبیت رای داده شود.
  20. مای اسپیش : یک شبکه اجتماعی محبوب در زمینه موسیقی است که بین نوازندگان و خواننده ها بیشتر محبوب است. ابتدا این شبکه اجتماعی بسیار پر مخاطب بود اما امروزه کمی از محبوبتش کاسته شده است.
  21. استامبلوپون : یک شبکه اجتماعی محتوا محور برای کاربران است که پس از عضویت براحتی می توانید نوار ابزار آن را روی مرورگر نصب کرده و همه جا از آن استفاده کنید.
  22. فوراسکوار : یک شبکه اجتماعی بر پایه معرفی مشاغل با امکان اشتراک گذاری تجربه خرید و استفاده از خدمات مشاغل توسط کاربران است که در خارج از کشور ما بسیار پر کاربرد بوده و بسیار در حال رشد است.

کدام یک از شبکه های اجتماعی بر روی سئو تاثیر بیشتری خواهد داشت؟

بعد از کلی فعالیت در شبکه های اجتماعی پیشنهاد می کنم اگر قصد انتشار لینک در شبکه های اجتماعی را دارید حتما از شبکه های اجتماعی زیر بهره ببرید:

فیسبوک: در فیسبوک حتما یک صفحه تجاری درست کرده و کلیه مطالب خود را به صورت خلاصه شده (بالای 400 کلمه در هر نوشته) با لینک منبع اشتراک دهید. سعی کنید بجز مطالب سایتتان محتواها و خبرهای جذاب حوزه کاری خود را نیز پوشش دهید.

گوگل پلاس: حتما یک صفحه برند در گوگل پلاس بسازید، و با ایجاد دسته بندی ها، لینک های سایت خود را در آن انتشار دهید. بعد سعی کنید کاری کنید تا کاربران پست های شما در گوگل پلاس را انتشار دهند.

پینترست: در پینترست یک اکانت تجاری برای سایت خود ایجاد کنید و با نصب افزونه کروم پینرست این امکان را به خود بدهید که با رفتن ماو روی عکس های سایتتان امکان انتشار مستقیم عکس، صفحه و موضوع آن را به داخل بوردهای پروفایل خود در پینترست داشته باشید. برای آشنایی با پینترست کلیک کنید.

لینکدین: در بخش article لینکدین مقالاتی برای آموزش و معرفی خدمات و محصولات خود ایجاد کنید و به سایت خود لینک بدهید.

بیهانس: در این شبکه اجتماعی عضو شده و نمونه کارهای طراحی شده خود را انتشار دهید.

دریبل: این شبکه ی اجتماعی نیز مخصوص انتشار نمونه کارهاست.

ردیت: در این شبکه اجتماعی می توانید مقالات خود را منتشر کرده و لینک فالو دریافت کنید!

مدیوم: در این شبکه اجتماعی می توانید کلیه محتویات خود را انتشار دهید و بک لینک هایی با آتوریتی بالا بدست آورید.

شبکه های اجتماعی فارسی زبان نیز روی سئو تاثیر دارند؟

هر چقدر شما بتوانید در خصوص برند خود در اینترنت بیشتر صحبت کنید مفید است. شبکه های اجتماعی فارسی زبان نیز از این قائده جدا نیستند، شما می توانید با عضویت در این شبکه های اجتماعی و لینک سازی درست، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

از مهمترین شبکه های اجتماعی فارسی زبان که می تواند روی سئو شما تاثیر گذار باشد:

  • فیس نما
  • تبیان
  • بلوک 13
  • پروفایل
  • ویرگول
  • بیسفون

اگر قصد دارید در گوگل نفر اول کسب و کار خود شوید حتما مقاله زیر را مطالعه کنید.

سایت های اشتراک گذاری ویدئو

البته سایت های اشتراک گذاری ویدئو اغلب جزو شبکه های اجتماعی حساب نمی آیند اما آوردن لیست آنها خالی از لطف نیست.

  1. یوتیوب : سلطان بی چون و چرای دنیای ویدیو یوتیوب است. سایتی که با وارد شدن به آن ساعت ها سرگرم می شوید و هر چیزی که بخواهید در آن خواهید یافت.
  2. ویمئو : ویمئو با محوریت ویدیوهای تخصصی و بیزینسی یکی دیگر از سایتهایی است که می توانید از آن برای آپلود ویدیوهای خود استفاده کنید. البته این سایت مثل یویتوب مجانی نیست و برای استفاده از آن باید هزینه پرداخت کنید.
  3. آپارات : به دلیل محدود بودن دسترسی یوتیوب در ایران آپارات جایگزین اصلی آن به شمار می رود. آپارات که دومین سایت پربازدید ایران است می تواند بهترین مکان برای نمایش ویدیوهای شما باشد. این سایت به تازگی بخش آنلاین و کانال را ایجاد کرده که توسط آنها می توانید برندتان را براحتی توسعه دهید.
  4. نماشا : یکی دیگر از سایتهای فارسی زبان برای انتشار ویدیو در ایران است که فقط امکان اشتراک گذاری ویدیو را بصورت رایگان داراست. اما از نظر برندسازی و بازدید خالی از لطف نیست.
  5. تماشا : سایتی که بیشتر آن را با ورزش ۳ میشناسیم. جایی که ورزش ۳ اغلب ویدیوهای خود را آنجا بارگزاری می کند. این سایت هم جزء سایتهای خوب اشتراک گذاری ویدیو در ایران به شمار می آید.

سایتهای ایرانی زیادی در این خصوص وجود دارند که در زیر فقط لینک آنها را قرار می دهیم:

  • didestan.com
  • mp4.ir
  • mihanvideo.com
  • vidaneh.com
  • namavid.com
  • jabeh.com
  • shabakema.com

برای جذب فالوور و بدست آوردن بهترین رویکرد تبلیغاتی در اینستاگرام حتما از صفحه تبلیغات در اینستاگرام ، شرکت دیجیتال مارکتینگ شایگان بازدید نمایید.

 

شما هم اگر به شبکه اجتماعی جدید و خوبی برخوردید آن را در بخش کامنت معرفی کنید تا بقیه نیز بتوانند از آن استفاده کنند. ممنون می شویم تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

19 پاسخ
  1. آرش امیرابراهیمی گفته:

    ممنونم از مطلب خوبتون ولی کاش شبکه اجتماعی ویدانما رو هم معرفی می کردین. من مدتهاست ازش استفاده می کنم و به جرات می تونم بگم که قویترین شبکه اجتماعی فارسیه.
    موفق باشید

    پاسخ
  2. حسن بستامی گفته:

    مطلب بسیار خوبی بود
    چند تا از سایت ها را اصلا تا حالا اسمشو نشنیده بودم
    از انتشار این مطلب مفید بسیار سپاسگزارم
    امیدوارم همواره موفق باشید

    پاسخ
  3. Adel گفته:

    اگه شبکه های اجتماعی نبود در این باران کرونا هرشب اقایان حوصله شلن سر میرفت هر دیقه میرفتن تو اشپزخانه واعتراض بابت تعرض به محل کارشون جنگ میشد .ولی اینک……..

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      واقعا درست می فرمایید. کاش در ایران دیگر شبکه های اجتماعی دنیا فیلتر نبودند تا میشد کسب و کارها راحتر تجارت الکترونیکی کنند.

      پاسخ
  4. حسینی سیانکی گفته:

    سلام ممنون از مطالب خوبتون
    سوالی از خدمتتون داشتم، چقدر طول می کشه تا با شروع قرار دادن لینک سایت در این شبکه های اجتماعی بک لینک سایت افزایش پیدا کنه؟ و با چه ابزاری بررسی کنم؟
    با تشکر

    پاسخ
    • شایگان گفته:

      سلام
      امروزه شبکه های اجتماعی بسیار روی سئو تاثیر گذارند. اما شما نمی تونید فقط به واسطه انتشار محتوا در شبکه های اجتماعی و لینک سازی در اونها به این هدف برسی. باید برای سیگنال سازی و برند سازی اینترنتی از شبکه های اجتماعی استفاده کنی. در ضمن لینک سازی خارجی اصول و استراتژی هایی داره که اگر رعایت نکنی بصورت سایتت با جریمه مواجه میشه. مثلا لینکهای تولید شده که توسط کاربر کلیک نشوند امتیاز منفی دارند! حواستون باشه که هر چیزی و هر جایی ارزش لینک دادن نداره و شما اگر در رسانه ای مشغول به فعالیت هستید باید محتوای یونیک درست کنید و مخاطبان خاص مربوط به اون رسانه رو جذب و به سمت سایت هدایت کنید. وگرنه هر گونه لینک سازی الکی که روش کلیکی انجام نشود و یا اصول لینک سازی رو رعایت نکند وقت تلف کردن است.

      پاسخ
  5. علی گفته:

    ببخشید این شبکه های اجتماعی دیکته انگلیسی ندارند؟ یعنی اگر بخواهیم سایتشان را پیدا کنیم چه کنبم؟

    پاسخ
  6. تارا گفته:

    سلام وقت شما بخیر. ممنون از مطلب خوبتون. تعدا شبکه های اجتماعی روز به روز بیشتر میشه. من دیروز در یک شبکه اجتماعی ثبت نام کردم که اسمش مثل هم بود. تو شبکه اجتماعی مثل هم که مخصوص حوزه پزشکیه ، افراد زیادی تجربه های پزشکی خودشون رو گذاشتن تا بقیه بتونند ازش استفاده کنند. تا زه اونجا میشد راحت پروفایل سایت ، با بقیه در ارتباط بود خیلی باحال بود. گفتم به شما هم معرفی کنم.

    پاسخ
  7. رضا گفته:

    سلام، امکانش هست که این مطلب رو با ذکر عنوان توی ویرگول بذارم 😅؟
    دوست دارم اول از شما کسب رضایت بگیرم

    پاسخ
  8. سلن گفته:

    ممنون خوب بود ولی اپ های دیگه ای هم که اگر اضافه کنید خیلی خوب میشه

    پاسخ

تعقیب

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × یک =