افزایش ترافیک سایت بدون لینک سازی

12 راه برای افزایش ترافیک از گوگل بدون لینک سازی

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]

ساخت لینک مخصوصا لینک های فالو در سایت های معتبر سخت هست، اما این تنها راه برای افزایش ترافیک از گوگل نیست! در اینجا ما 12 راهکار کاربردی برای افزایش ترافیک از گوگل را به شما معرفی می کنیم.

در گذشته وقتی ما قصد داشتیم سایتی را سئو کنیم سه اصل مهم را در سئو آن رعایت می کردیم، بازدید، محتوا، لینک سازی. اما با پیشرفت موتورهای جستجو، بازدیدهای غیرمعمول شناسایی می شوند، لینک سازی های غیر طبیعی شناسایی می شوند و اگر نخواهید روند سئو خود را تغییر دهید گوگل به زودی شما را جریمه خواهد کرد!

امروز هر سئو کاری را می بینید به دنبال لینک سازی و رپرتاژ آگهی و … برای دریافت اعتبار از دیگر سایتهاست. در این مقاله ما 12 راه برای افزایش ترافیک از گوگل بدون لینک سازی را به شما معرفی می کنیم تا شما درک بهتری از استراتژی سئو در سال 2018 داشته باشید.

افزایش ترافیک از گوگل با 12 راهکار جدید

در این بخش به معرفی عناوین 12 راهکار برای افزایش ترافیک از گوگل می پردازیم:

  1. تولید مقالات منبع
  2. بالا بردن سطح کاربرپسند بودن سایت
  3. استفاده از Schema
  4. ویدئو سازی و بهینه سازی ویدئویی
  5. استفاده از نویسنده گوگل
  6. بالا بردن سرعت سایت
  7. نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلیت
  8. چندزبانه سازی سایت
  9. استفاده از شبکه های اجتماعی
  10. نظرسنجی با Rich snippets برای گرفتن ستاره
  11. بروزرسانی محتوا
  12. سئو داخلی

1-تولید مقالات منبع

تولید محتوا همیشه یکی از مهمترین اصول سئو بوده است. البته میزان تولید محتوا و بازاریابی محتوا در سایتهای گوناگون با توجه به اهداف و رویکرد سایتها متفاوت است. اینکه چقدر محتوا تولید کنیم زیاد مهم نیست! اینکه چطور محتوایی تولید کنیم که در آن موضوع، به یک منبع از نظر کاربران تبدیل شویم مهم است.

گوگل از کجا تشخیص می دهد که مقاله ما منبع است؟ گوگل از چند طریق می فهمد:

  1. تعداد کلمات موجود در مقاله
  2. تعداد تصاویر و ویدئو و یونیک بودن آنها
  3. مدت زمانی که کاربران در آن صفحه باقی می مانند.

فرض کنید به دنبال کتابی در خصوص طراحی سایت هستید! مسلما هر چه تعداد صفحات کتابها در آن زمینه بیشتر باشد یعنی موضوع با جزییات کامل تری در آن کتاب توضیح داده شده و آن کتاب منبع تر از سایر کتابهاست.

در اینترنت هم همین استراتژی وجود دارد. مقالات و مطالبی که با محتوایی ارزشمند و کامل، به همراه جزییات با توضیح درست درج شده باشند، از نظر گوگل با ارزش تر هستند.

تعداد تصاویر و ویدئو و دیگر رسانه هایی که در صفحه مورد نظر وجود دارند نیز بسیار مهم است. اولا که تصاویر باید به بهترین شکل موضوع مطلب را برسانند، دوما باید کاملا یونیک باشند(از سطح اینترنت کپی نشده باشند)، سوما نام فایل تصاویر به انگلیسی باید با عنوان مطلب مترادف باشد، و از خاصیت alt و title نیز برای توضیحات تصاویر به خوبی استفاده شود.

شما اگر مطلبی را بنویسید که باعث شود کاربران زمان بیشتری را برای مطالعه در آن بگذرانند باعث می شود جایگاه شما در گوگل ارتقا یابد.

برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله بازاریابی محتوا را مطالعه فرمایید.

2-بالا بردن سطح کاربرپسند بودن سایت

هر چقدر سایت شما کاربرپسند تر باشد، کاربران اینترنتی بیشتر در سایت شما زمان می گذرانند و این باعث محبوب نشان دادن شما به گوگل می شود.

برای اینکه کاربران اینترنتی بیشتر در سایت شما باشند شما باید:

  • اصول طراحی و رنگ بندی سایت را رعایت کنید.
  • همیشه سعی کنید با لینک ها و دکمه ها کاربران را به سمت و سوی درست هدایت کنید.
  • با پیشنهادت ویژه کاربران را مجبور کنید در سایت شما بمانند.
  • با تولید محتوای ارزشمند مثل مقالات یونیک و ویدئوهای آموزشی و انگیزشی کاربران را در سایت خود نگه دارید.
  • سرعت سایت خود را تا جای ممکن بالا ببرید.

اگر شما بتوانید اصول بالا را رعایت کنید و سطح ظاهری سایت و موارد مورد استفاده برای کاربران را بهینه کنید در کوتاه مدت شاهد افزایش ترافیک سایت تان خواهید بود.

3- استفاده از Schema

اول از همه باید بگوییم که وظیفه Schema بیان ساده ای از محتویات صفحه در سایت به موتورهای جستجو است تا آنها با درک بهتری نسبت به سایت و صفحه مورد نظر آن را ایندکس کنند.

این که استراتژی Schema چطور کار می کند الان موضوع بحث ما نیست، این را بدانید که استفاده از Schema باعث بیشتر مشخص شدن موضوع سایت و مطالب آن برای موتورهای جستجو می شود و این امر در دراز مدت باعث گرفتن جایگاهی مناسب برای شما خواهد شد.

برای آشنایی با استانداردهای Schema می توانید به وبسایت Schema.org مراجعه کنید. (بدلیل تحریم ایران، مجبورید با پروکسی وارد شوید).

4-ویدئو سازی و بهینه سازی آن

داشتن ویدئو به جای عکس یک مزیت بزرگ بحساب می آید. چون ویدئو رسانه ای است که نسبت به عکس از جذابیت بیشتری برای کاربران برخوردار است. شما اگر برای مطالب مهمتان ویدئو تهیه کنید مطمئنا در کوتاه مدت اثرات مثبت آن را خواهید دید.

به طور کلی ارزش محتوای درج شده در سایت با توجه به اولویت های زیر است:

  1. ویدئو
  2. تصاویر اینفوگرافیک
  3. تصاویر گالری یا اسلایدی
  4. تصویر تک
  5. متن
  6. فایل متنی

ویدئو در صدر توجه کاربران اینترنتی قرار دارد. اما علاوه بر ساختن ویدئو و درج آن می بایست آن را برای موتورهای جستجو بهینه سازی هم بکنیم.

برای بهینه سازی ویدئو می بایست یک Sitemap مخصوص ویدئوهای در سایت درست کنیم.

همچنین می بایست از استانداردهای Schema Markup برای نشانه گذاری ویدئو خود بهره ببریم.

در ضمن باید نام فایل ویدئویی ما با موضوع ویدئو همخوانی داشته باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ویدئو مارکتینگ کلیک کنید

5-نویسنده گوگل

شاید کمتر با این عنوان آشنایی داشته باشید! یکی از خواص Schema این است که داده های سایت را برای موتور جستجو بهینه می کند. یکی از این داده ها می تواند نویسنده مطلب باشد.

در جستجوها گاها مشاهده کرده اید که در کنار برخی از عناوین تصویر نویسنده آن مطلب نیز ذکر می شود. البته اینکه در نتایج جستجو تصویری در کنار لینک شما به عنوان تصویر نویسنده درج شود تضمینی برای افزایش بازدید نیست، اما اینکار باعث توجه کاربران اینترنتی بدان لینک می شود.

فقط باید یک نکته مهم در خصوص تصاویر نویسنده گوگل در نظر داشته باشید و آن نوع عکس هست. هرچقدر تصویر نویسنده معقول تر و مناسب تر(بیزینسی) باشد امکان جلب اعتماد کاربر و کلیک وی بیشتر می شود.

6-بالا بردن سرعت سایت

سرعت سایت همیشه یکی از مهمترین مولفه های سئو بوده است. هر چقدر این سرعت بیشتر باشد امکان افزایش ورودی شما از گوگل بیشتر می شود.

هر چقدر سرعت سایت شما بالاتر باشد سایت شما در نزد کاربران سریعتر باز شده و این امر کاربرپسندی سایت را برای آنها بالا می برد و منجر به بیشتر ماندن آنها در سایت و همچنین بررسی دیگر صفحات سایت خواهد شد.

همانطور که سرعت لود سایت در حالت جستجو در لپ تاپ و کامپیوتر شخصی (دسکتاپ) مهم است، سرعت لود در هنگام جستجو با موبایل و تبلت نیز مهم می باشد.

برای بررسی سرعت سایت خود می توانید به سراغ لینک های زیر بروید و سرعت سایتتان را بررسی کنید.

هر چه درصد شما به 100 نزدیک تر باشد یعنی سایت شما از نظر سرعت بهینه تر است.

7-ریسپانسیو بودن سایت

منظور از ریپانسیو بودن سایت نمایش صحیح سایت در موبایل و تبلت است. گوگل تاکید می کند که برای بهبود نمایش یک سایت، باید آن سایت برای گوشی ها و تبلت ها هم بهینه شده باشد. در غیر اینصورت جایگاه نمایش سایت در حالت جستجو با گوشی موبایل پایین می رود.

عوامل مهمی که در حالت ریپانسیو باید به آنها توجه داشته باشیم:

  • باز نشدن برخی ویدئوها در گوشی های خاص (مثلا فایل های FLV در آیفون باز نمیشوند)
  • نداشتن حالت مناسب در گوشی برای هدایت کاربران
  • بازشدن پنجره های پاپ آپ که بستن آنها اغلب در گوشی کار سختی است.
  • کوچک شدن دکمه یا فونتها در حالت نمایش گوشی

اگر یک سایت با واکنش گرایی مناسب داشته باشیم مطمئنا این امر باعث افزایش ترافیک از گوگل خواهد شد.

8-چندزبانه سازی سایت

بله، درست فهمیدید! چندزبانه سازی باعث می شود شما بیشتر دیده شوید. البته نه فقط در زبان دوم یا سومی که برای سایت خود ایجاد می کنید، بلکه در زبان اصلی سایت نیز تاثیر بسزایی می گذارد. چرا؟

معمولا چه سایتهایی چند زبانه هستند؟ مسلما سایتهای مهم که از اعتبار خوبی برخوردارند و قصد انجام تجارت در کل دنیا را دارند.

همینطور که سایتهای چند زبانه از نظر مخاطبان دارای اعتبار بالایی هستند، برای گوگل نیز همینطور است. پس یک راهکار برای افزایش ورودی از گوگل چندزبانه سازی سایت است.

9-استفاده از شبکه های اجتماعی

لیست کردن اینکه چه شبکه های اجتماعی از نظر گوگل مهم هستند و در رتبه بندی گوگل تاثیر میگذرانند کار سختی است. اما اینجا ما به 3 شبکه اجتماعی مهم یعنی فیسبوک، توییتر و گوگل پلاس اشاره می کنیم که متاسفانه همه در ایران فیلترند و مجبورید برای استفاده از آنه از پروکسی استفاده کنید.

هر کدام از شبکه های اجتماعی نوعی رویکرد و روش استفاده دارند. مثلا در گوگل پلاس و فیسبوک می توان پیج تجاری ساخت اما در توییتر خیر. در گوگل پلاس انجمن ها و حلقه های گفتگوی موضوعی وجود دارد، همچنین در فیسبوک امکان پیدا کردن گروه های کاری هست اما در توییتر خیر. البته توییتر مخصوص اخبار لحظه ای و کوتاه و اظهار و نظر و خبرهای تقویمی و اتفاقی است.

با شناخت کامل از هر کدام از این شبکه های اجتماعی می توانید علاوه بر فعالیت روزانه در آنها (با نام برند یا سایت خود در این شبکه ها فعالیت کنید) اقدام به انتشار لینک های سایت خود کنید.

هر چه کاربران این شبکه ها به لینک های شما بیشتر اهمیت بدهند(لایک کنند، کامنت بگذارند، و یا برای دوستان خود شیر(share) کنند) یعنی مطلب شما از نظر آنها دارای اهمیت و محبوبیت است.

گوگل نیز با بررسی این رفتار کاربران متوجه اهمیت موضوع مطرح شده از طرف شما می شود.چون گوگل همیشه به دنبال نمایش بهترین نتایج به مخاطبان است مطالبی را در صدر نشان می دهد که کاربران اینترنتی به آنها علاقه بیشتری را نشان میدهند.

به این روش که شما بتوانید از طریق انتشار مطالب در شبکه های اجتماعی علاقه کاربران را به مطالب خود بیشتر کنید، که این علاقه منجر به share مطالب شما در بین آنها شود، ایجاد سیگنال های شبکه های اجتماعی می گویند.

گوگل با بررسی این سیگنال ها مهم کاربر پسند بودن مطالب شما را می سنجد. معمولا مطالب ویدئویی و اینفوگرافیک ها امکان انتشار بیشتری نسبت به مطالب متنی با تک عکس دارند.

10- استفاده از Rich Snippets

Rich Snippets استفاده از ساختار داده ها بر اساس استانداردهای گوگل، به منظور معرفی هر چه بهتر صفحه یا سایت به گوگل است. یکی از مهمترین قابلیت های Rich Snippets در نظر سنجی با ستاره است.

معمولا سایتهایی را دیده اید که این امکان را دارند که به مطلب آنها در انتهای صفحه امتیاز از طریق ستاره بدهید! این یکی از قابلیتهایی است که Rich Snippets دارد.

این قابلیت پس از درج امتیازات در هنگام جستجوی مطلب به کاربران نمایش داده می شود و لینک سایت را متمایز تر از بقیه به کاربران نشان می دهد که این امر منجر به کلیک بیشتر آن لینک خواهد شد.

و کلیک بیشتر منجر به افزایش ترافیک از گوگل برای سایت شما خواهد شد.

11-بروزرسانی محتوا

گوگل همیشه دوست دارد بهترین نتایج را به مخاطبان نشان دهد، و صد البته سعی می کند نتایجی را به کاربرانش نشان دهد که جامع تر و بهتر باشند.

بروزرسانی محتوا یکی از کارهایی است که شما می توانید به منظور افزایش ترافیک از گوگل انجام دهید. چطور؟

مطمئنا در مقالات قدیمی خود اگر جستجویی انجام دهید خواهید دید که آنها نیاز به تغییراتی دارند، همچنین در برخی از آنها عناوینی ذکر شده است که بعدها مقالاتی در آن خصوص در سایت درج شده، می توانید با لینک کردن عناوین به صفحات مرتبط و همچنین تغییر برخی از محتواهای مطالب این بروزرسانی را تکمیل کنید.

تکمیل اطلاعات یک موضوع از سایت می تواند به بهتر دیده شدن آن صفحه در سایت کمک شایانی کند.

12-سئو داخلی

منظور از سئو داخلی کارهایی است که می توانیم بر روی سایت خود انجام دهیم. در سئو داخلی چه اتفاقاتی را باید رقم بزنیم؟

  • لینک سازی درست که منجر به کلیک کردن کاربران و بیشتر دیدن سایر صفحات سایتمان شود.
  • استفاده درست از تصاویر و اینفوگرافیکها و ویدئوها
  • بروزرسانی مطالب و درج محتوای باکیفیت در صفحات
  • استفاده درست از کلمات کلیدی در صفحات

شما با سئو داخلی درست می توانید بیش از نیمی از راه سئو سایت خود را بروید.

اگر قصد انجام سئو سایت خود را دارید می توانید با خدمات سئو شایگان همراه باشید

12 راه برای افزایش ترافیک از گوگل بدون لینک سازی

تصویری از آمار بازدید سایت شایگان قبل از شروع این 12 روش

تصویری از ورودی شایگان بعد از رعایت کردن این 12 نکته که در یک ماه 1400 نفر به ورودیها اضافه شده

تصویری از ورودی شایگان بعد از رعایت کردن این 12 نکته که در یک ماه حدودا 1400 نفر به ورودیها اضافه شده

نتیجه گیری

در مقاله 12 راه برای افزایش ترافیک از گوگل بدون لینک سازی گفتیم که چه معیارهای دیگری برای گرفتن ورودی از گوگل وجود دارد. البته به جز مواردی که گفته شود معیارهای دیگری نیز هست که ما در اینجا به 12 تا از مهمترین آنها اشاره کردیم.

روشهایی که در بالا عنوان شد همه مربوط به روشهای سئو کلاه سفید است که شما می توانید با انجام آنها سئو سایت خود را تضمین کنید و با اینکار افزایش ترافیک از گوگل را برای سایتتان رقم بزنید.

بدون شک این مقاله ممکن است در آینده بروزرسانی شود و راهکارهای دیگری برای افزایش ترافیک از گوگل بدان اضافه شود. ما همیشه سعی می کنیم بهترین راهکارهای ممکن را به شما معرفی کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − چهار =